torsdag 9 maj 2013

Real Life

Nu är det dags för veckans Real Life igen. Ämnet den här veckan är dolda talanger... Om man nu har några. Själv fick jag ta mig en ordentlig funderare innan jag kunde komma på nåt överhuvudtaget... Så sent som igår kväll fick jag fråga maken om det verkligen inte finns något som jag är bra på... Jag vet ju så mycket som jag INTE är bra på... Som att sy till exempel... Men det tar vi en annan gång!

- Har du nån talang som brukar förvåna folk?
- Har du nån talang som brukar förvåna dig själv?
- Har du nån gång råkat ut för nån situation där folk TROR att du kan eller INTE kan något som egentligen är tvärtom?

Tillslut kom jag dock på det! Några grejer finns det nog. Viss sjutton finns det saker jag är bra på, men just de här extra speciella talangerna, det var dem som satt långt inne, men nu ska jag berätta för er. Och det är bara en av dem som är otroligt äcklig, men jag är inte desto sämre på det för det!

Talang nr 1:
Peta näsan!!! Ja ni ser rätt. Men nu är det inte så som ni tror vid första anblicken, nej det är såhär att vår lille mini-man, treåringen, har alltid haft lite problem med hårda snorbusar som fastnar uppe i hand näsgångar. Han kan själv inte få ut dem, och han blir såååå irriterad av att ha dem på plats i näsan att det har liksom inte blivit läge att ignorera problemet. DET är en av treåringens dolda talanger, att få oss att agera på de allra konstigaste sakerna... Så jag fick den stora äran för några år sedan att hjälpa honom och idag är det ingen annan som får ens försöka eftersom mamma är absolut fullkomligt bäst på uppdraget!!! Däremot har problemet börjat avta drastiskt och busarna i näsan verkar inte längre dyka upp lika ofta, och glad är jag för det! Är det inte så, varje framsteg är bra framsteg ;-)

Talang nr 2:
Ja, den är väl helt ok! Inget som Olle Bertil borta i svängen skulle höja på hatten av förvåning för men jag vet att jag flera gånger fått mina nära och kära, framförallt föräldrar och bror, att positivt höja på ögonbrynen åt mig. Och min man påpekar det ibland flera gånger i veckan. Det gäller matlagning. Jag har gått ifrån att i början av tonåren inte ens kunna laga makaroner utan att bränns fast i grytor så illa att vi fått slänga dem, likadant med tevattens kokning. Jag har försökt koka ägg med skal i micron, åt burk-köttfärssås i typ ett helt år, saltat efter behag, bjudit på köttfärssås gjord från grunden utan att bryna färsen mm mm... Men idag, idag är jag emellanåt fantastiskt duktig på att laga mat. Jag älskar att fixa och dona, experimentera och utveckla rätter. Jag kan omöjligt följa recept men jag kan snegla och använda dem som bas. Jag testar och provar mig fram. Gillar lite udda annorlunda grejer, röror, klet, hoprörningar mm, och fasen, blir det inte rätt bra för det mesta!!!! Och jag är precis som du Yohanna en jäkel på att grilla!!!

Talang nr 3:
Den jag kanske kan briljera mest med beroende på vilket sällskap man befinner sig i, men jag är nästan världsbäst på att göra bål! Party-bål!!! Party-bål med äkta sprit-bär!!! Ni som smakat dem vet vad jag pratar om!!! Dessutom lurade jag i "halva" Arvika för drygt 15 år sedan att mina bär fanns att köpa på systemet! Så gott är det!!!

Det var mina doldisar det... De jag tänkt dela med mig av åtminstone... Rester sparar jag för er att upptäcka själva!


3 kommentarer:

  1. Gu så bra.
    Jag tror jag skrattade mig fördärvad.
    Hejja dig och dina talanger ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Långt om länge så kommer här sammanställningen om vad vi är förvånansvärt bra på:
    peta näsan, tapetsera, trimma hunden, raketstäda, you name it ;)
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/may/sammanstallning-av-real-life-ovantade-talanger-2.html

    Tack för denna veckan.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Ha ha, vilka härliga talanger!! Peta näsan... hahaha... men bra!! ;)

    SvaraRadera