måndag 31 december 2012

Real Life 2012/Årskrönika!

REAL LIFE 2012/ ÅRSKRÖNIKA
 
Idag är det dags då att sammanfatta året som gått, år 2012.
Men det tog sin tid du Marie, det är nu exakt 20 minuter som du ringde och först nu fick datorn för sig att överhuvudtaget gå igång...
Så kanske ett nyårslöfte om att skaffa ny dator under 2013 vore på sin plats??? Men jag ger ju inga nyårslöften så det spricker väl det med...
Men, om det inte kommer med några bilder i detta inlägg så beror det på att jag nu gett upp att försöka. Det är nu exakt en timme sen du ringde Marie, och ännu har det inte gått att lägga upp en enda bild så nu avbröt jag försöket, än mer övertygad om att det måste inhadlas en ny dator under 2013... Snarast...
 
Självklart är detomöjligt att få med precis allt som hänt under året, men här nedan följer i alla fall några av våra höjdpunkter!
 
2012 började strax efter kl 00.00 av att jag fick ett telefonsamtal. Ett samtal jag missade att svara på men som till min och min makes stora glädje blev inspelat på mobilsvar. Jag sörjer idag att samtalet inte finns kvar i mobilen för det hade kunnat roa oss många gånger i framtiden annars...
Vem som ringde???
Det var min mamma... Mer säger jag inte...
Jag och maken lever med minnet...
 
I februari fyllde jag 32 år och firade både födelsedag och min bloggs 2-års dag, vilket i år blir 3 år... Helt otroligt!
I födelsedagspresent fick jag ett löpband. Och ja, jag hade önskat mig det också.
Det blev en fin detalj i tv-rummet. Men den samlade inte på sig så mycket damm inte, jag var noga med att damma av den... Varje vecka... Det gör jag än...
 
I slutet på maj åker vi på semester till Kreta. Efterlängtat.
Och efter ett otroligt dramatiskt sista dygn efter en hemsk bilolycka...
Vi åker den varmaste morgonen på hela året. Då har vi haft två veckor av högsommarväder och vi är lite oroliga för att vi valt att åka just då. Men vår oro blir snart stillad när vi ligger på en varsin solsäng vid poolen och pratar med min mamma som säger att kylan, regnet och till och med snön kommit tillbaka!
Vi tänker inte så mycket mer på det utan bara njuter av vårt otroliga sommarväder på Kreta.
När vi efter en vecka flyger in över Arlanda igen berättar piloten att det är storm, regn och ca +9 grader på marken. Inte illa lägger han till, det är ju varmare än vad det var på julafton den dagen och det hade det inte varit dagen innan så...
Där står vi sen, missar bussen och får vänta tills nästa kommer efter ca 30 minuter, ute i snålblåsten, kylan och regnet...
Sa jag att vi åkte på årets varmaste dag???
Mmm, jag och Per fick med oss en varsin långärmad tröja och ett bar långbyxor iaf... Det hade inte barnen... De hade t-shirt och kortbyxor... Och sandaler...
 
Sen blev det ingen mer värme eller sol...
På hela sommaren...
Så ironiskt nog skulle vi såklart bygga pool...
Och fullkomligt förstöra gräsmattan med stora grävmaskiner...
Resultatet blev dock otroligt bra och vi ser med glädje fram tills nästa sommar...
 
Mitt i poolbyggandet blev lilleman, Erik, sjuk och fick spendera natten på sjukhus. Efter en kaotisk natt med nackkrage, bilfärd till akuten i Karlstad, inläggning, röntgen, ultraljud, återbesök på röntgen efter otillfredställande bilder, fick vi nöjda åka hem med endast penicillin mot en hemsk bakteriell infektion i hans lymfkörtlar i hals/nacke.
 
Fick efter åtskilliga dygn vid datorn/telefonen äntligen tag på fyra biljetter till Justin Bieber konserten i Oslo i april. En konsert jag tyvärr inte kan närvara på själv på grund av utbildning i Luleå och ännu har ingen hört av sig och vill byta våra biljetter mot Stockholm veckan efter...
(vädjar nu till er....Igen....)
 
Barnen har blivit 11, 4 och 3 år gamla under året. Officiellt har vi alltså inga fler bebisar även om Erik för alltid kommer att få vara ett substitut för en bebis...
 
I augusti fick jag en knäpp och började använda löpbandet... Till löpning... Började springa ungefär 1-2 minuter/pass... Idag springer jag 5 kilometer. Jäkligt stolt över mig själv...
Från början var det en personlig utmaning, för att se om även jag, som verkligen avsktr löpning, skulle kunna komma att tycka om det... Jags pringer 2-3 pass i veckan nu, och blir rastlös om jag inte får ihop passen, jag längtar efter det, eller till känslan efteråt...
Tycker jag om det???
Njae, kan inte riktigt svara på det... Jag njuter inte direkt näs jag står där och jagar löpbandet direkt, men jag njuter oerhört av känslan efteråt, och än så länge är det den känslan jag vill ha... Så jag fortsätter...
Kan tillägga at jag inte längre behöver damma av löpbandet så ofta och så mycket längre nu förtiden...
 
Under hösten fick jag ett nytt jobb efter 1,5 år som arbetslös och nyexaminerad statsvetare.
Idag arbetar jag som Budget- och Skuld/konsumentrådgivare för kommunen och trivs otroligt bra!
Detta är årets höjdpunkt, på alla sätt och vis!!!!
 
Inför 2013 är det nu många många stenar som släppt från mina axlar och jag och familjen har ett helt annan utgångsläge än vad vi hade för ett år sedan vilket är riktigt skönt.
Genom de erfarenheter och de ögonblick vi har med oss från 2012 och från tidigare år så står vi bättre rustade, har nya förhoppningar och en djupare kärlek inför oss själva, varandra och livet.
 
Vi önskar er alla ett gott nytt år och en god fortsättning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig summering av året och allt som hänt er! Köpa ny dator låter som en bra idé! Gitt nytt år och hälsa alla!! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. ett riktigt gott nytt år till dig också, härligt med nya jobbet :) Ha en bra kväll Karin

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt ihopskrivet det där blev!
    Det låter ändå som du haft det rätt så bra speciellt med tanke på jobb som är så svårt att fixa idag.
    Och biljetterna, har du lagt ut en förfrågan på Blocket? Det brukar ju hjälpa :)

    Stora kramen kommer här!
    Och GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera
  4. Fint summerat ;) och lycka till med dataköpet!!!
    Vill passa på att önska dig ett underbart 2013!!!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  5. Fin summering av ditt år!
    God fortsättning!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  6. Bästa inlägget, tack :)

    SvaraRadera
  7. Årets första sammanställning av REAL LIFE är klar. Vad var det viktigaste och största händelserna i våra liv under 2012?
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/january/sammanstallning-av-real-arets-upplevelsehandelse-2012-2.html

    Tack för att du var med.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  8. Önskar dig ett underbart 2013!

    SvaraRadera
  9. God fortsättning på 2013!
    Det är kul med såna här summeringar av livet. Vi var också på Kreta i maj och det var helt fantastiskt! Det var tur det att man fick sin dos med sol där!
    Må så jättegott!
    Kram Miriam

    SvaraRadera
  10. Ohh, konsumentrådgivare, det tror jag är ett både roligt och intressant jobb där ingen dag är den andra lik. Framförallt har jag själv haft mycket bra hjälp av konsumentrådgivningen i min kommun vid ett flertal tillfällen!

    SvaraRadera