måndag 29 oktober 2012

Utmärkelse


Jag fick en utmärkelse tack vare min blogg! Vad glad jag blir! Det är min svägerska i Linköping som enligt egen utsago är en riktig bloggoholic och gillar min blogg! Ja, hon läser den iaf! ;-)
Jag blev iaf väldigt glad för att hon valde min blogg framför många andra av de bloggar hon då läser och gav mig en utmärkelse! Känns bra när man får lite respons på det man skrivit, och framförallt då när någon också uppskattar det. Att skriva är ju en del av mig så därför känns det bra!




Och såklart läser jag även Saras blogg. Det är ju min mans syster och hennes familj, vilket gör våra barn kusiner. Och det är vårt sätt här att hålla oss uppdaterade och hålla kontakten på nåt sätt eftersom vi inte träffas så ofta eller pratar i telefon varje dag!




Reglerna för utmärkelsen är
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg.


Fem bloggar som jag följer och mår bra av är;

Det är en tjej som flyttat till Las Palmas för några år sen och hittat lyckan där med make och två barn. Hon skriver om det mest vardagliga på ett komiskt och igenkännande sätt. Vi är otroligt lika i mkt men också väldigt olika. 

2. Saras
Som jag skrev tidigare, min svägerska som för många år sen flyttade från stan till Linköping och som nu bor och jobbar där med man och två plus ett barn. Hon har kommit lite längre med sin löpning än mig men vad fasen, säger dem inte inom idrotten att det alltid är bättre att jaga????

3. Sussie
En blogg som jag följt nu ett tag. Fantastiska bilder och ett härligt format. Jag gillar bloggen för att den får mig att må bra. Jag småler och får en muslimska när jag läser den.

4. Frejas
Också det en feel-good blogg. Där det mitt i det vardagliga också finns ett speciellt djup som jag fastnat för.

5. Wildrose
Detta är en tjej som jag också kan relatera till i mångt och mycket. Jag känner en sorts samhörighet i en del av det hon skriver.


Det här är ju sååååå svårt, inte att hitta fem bra bloggar, utan tvärtom, att lyckas hålla nere antalet till fem!

Men det här är det jag läser mest frekvent just nu och det är de som får mig att må bra just nu. Och självklart är det även därför de får mina utmärkelser!!!

Go måndag!

4 kommentarer:

  1. Ohh, massor av tack! Och på min gladmåndag dessutom ;) Nu ska jag kolla in de andra du gett utmärkelse till, ett bra sätt att hitta nya bloggar på!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Vad roligt att du gillar den min blogg alltså, men vad är en muslimska?!
    Nu ska jag kika in till dina andra bligg val...spännande ;)
    Ha en fin dag,
    Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Muslimska är en sån där loppa som dyker upp ibland när man är för snabb på tangenterna och låter iphonen leva sitt eget liv! Det skulle stå: mysig känsla! :-)
      Anna

      Radera
  3. Nu har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur och fått till ett ordentligt TACK på bloggen. Du ska veta hur jäkla glad jag blev ;)
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/har-kommer-fler-awarder-2.html

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera