måndag 22 oktober 2012

Real Life

Händer. Mina händer. Det är det som veckans Real Life handlar om.


"Frågeställningexempel:
- Får vi se på dina händer?
- Vad känner du inför dina?
- Någon speciallitet med dem?
- Något minne, historia, anekdot, kompisanknytning?
- Kan de göra något speciellt?
- Och ÄR det viktigt med fina/vackra/välvårdare/fixade händer?"

Mer information om Real Life finns på yohannas blogg.

När jag var yngre satsade jag hela min gymnasietid på mina händer. Typ. Jag gick då på ett teckenspråksgymnasium. I det läget är såklart händerna viktiga. Men jag har nog aldrig uppfattat dem som viktiga.
Tills jag fick barn. Jisses vad mycket vi använder våra händer, och vad jobbigt det är när händerna inte räcker till.

Jag har varit en pendlare vad gäller vikten. Och är det nåt jag alltid tyckt varit de samma så är det händerna, och fötterna. Det spelar ingen roll hur mycket kilon som läggs till eller dras av från kroppen, de är alltid desamma.

Oh, vad fel jag haft. Men det märkte jag inte förrän jag började bli av med alla extra-kilon efter sista graviditeten. Ni som känner mig vet ju att det kämpats bort 56 kilo sen tre år tillbaka, och nu märks det. Framförallt på händer och fötter!!

Min vigsel-och förlovningsring har blivit så stora att de tappas om jag har dem med på träning eller drar av mig vantar mm. Ändå är förlovningsringen redan justerad och anpassad en gång... Och jag känner mig såååå naken, ensam och konstig utan mina ringar på handen...

Men jag tycker nog inget speciellt om mina händer. Jag tycker om händer. Det finns inget bättre än min mans händer. Och tror han är ganska så nöjd över mina med!

Jag är inte så kinkig med manikyr och så, men det ska vara rena händer och naglar. Inga sorgeränder om inte man kommer direkt från trädgården eller annat arbete...

En låt som jag och min rumskompis på gymnasiet lyssnade mycket på hette just Hands, med Jewel.

Fin text.

"My hands are small I know, but they not yours they are My own..."

Det ligger en stor symbolik i texten och det gillar jag...

4 kommentarer:

  1. Här kommer sammanställningen av veckans Real Life:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/sammanstallning-av-real-hander.html

    Tack så mycket ÅTERIGEN ;) för att ni var med.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har inte läst så länge så det visste jag inte, men har noterat att du tränar mycket. Synd bara att ringarna är för stora - kan du ta in dem?
    Fin text i låten.

    kram Ann-Mari

    SvaraRadera
  3. Igår skrev jag en jättelång kommentar, som tyvärr inte gick att skicka...
    Nu blir det endast en kortis, för man blir så besviken när det inte fungerar ju
    Tyckte ditt inlägg var underbart!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint skrivet! Jag har också märkt att händerna används mycket sedan jag fick barn. Och deras små söta händer... :)
    Härligt att ha blivit av med extra vikt. Tur att ringar går att förändra. Mina har jag fått göra större i stället men jag använder sällan ringar alls nu för tiden. Ha en bra dag!

    SvaraRadera